خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار؛

دهیاران نقش موثری در نظام حکمرانی کشور دارند 

دهیاران نقش موثری در نظام حکمرانی کشور دارند 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: دهیاران نقش موثری در نظام حکمرانی کشور دارند و نباید آن را کوچک ببینند، دهیاران می‌توانند به عنوان یک عنصر فعال برای حل معضلات بزرگ کشور اقدام کنند.   
کد خبر: ۹۵۲۵۶۳۶
|
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

 

قزوین_ به گزارش بسیج، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در همایش گرامیداشت روز دهیار اظهار داشت: روستا و جامعه روستایی یکی از ارکان مهم در جامعه است که اگر کارکردها در آن درست انجام شود بسیاری از مشکلات در شهرهای بزرگ در مراکز استان‌ها به وجود نمی‌آید. 

وی افزود: در شهرهای بزرگ در حال حاضر مشکلاتی از جمله آلودگی، حاشیه نشینی و ترافیک به وجود آمده که برخی از این معضلات ناشی از مهاجرت‌ها از روستاها و عدم کارکرد درست در روستاها می باشد. 

رجحانی با بیان اینکه دهیاران نقش موثری در نظام حکمرانی کشور دارند و نباید آن را کوچک ببینند، اضافه کرد: دهیاران می‌توانند به عنوان یک عنصر فعال برای حل معضلات بزرگ کشور اقدام کنند و این مهم نشان دهنده اهمیت و بزرگی کار دهیاران است و دهیاران نماینده حکمرانی در روستا هستند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اضافه کرد: آموزش در بهبود عملکرد و تاثیرگذاری بیشتر دهیاران بسیار مهم است و دهیاران باید ضمن حضور در برنامه های آموزشی مختلف با ورود به نظام اولویت بندی مشکلات روستا را برطرف نمایند. 

وی گفت: مهم‌ترین موضوع کشور در حال حاضر موضوع اقتصاد است و دهیاران باید نگاه اقتصاد در روستا و رونق اقتصادی روستا را جزو اولویت‌های مهم قرار دهند و آموزش‌های خود را متناسب با این موضوع پیگیری کنند. 

رجحانی گفت: دهیاران افراد بسیار موثری در حل مشکلات بزرگ کشور هستند و نقش آفرینی مناسب آنها مشکلات را حل می‌کند و امید را در بین روستاییان افزایش می دهد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار